Harmadik lett a Laborkaland Online az egyik legrangosabb hazai marketingversenyen. A Content Marketing Award 2016-on azokat a minőségi marketingmegoldásokat díjazták, amelyek értéket közvetítenek, és a közönség is profitál belőlük. A neves szakemberekből álló zsűri ilyen kezdeményezésnek minősítette a Laborkaland Online kémiaversenyt is, elismerve annak közhasznú értékeit, illetve a közoktatásban betöltött egyre fontosabb szerepét...
Ahogy a Laboratorium.hu honlap olvasói azt már nagyon jól tudják, egy független vizsgálólaboratóriumba nagyon sokféle minta érkezik vizsgálatra a levegőtől a pálinkáig, a talajvíztől az étrend-kiegészítőkig. Sőt, már azt is megszokhatták, hogy gyakran maga a laboratórium is beköltözik, kitelepül érdekes helyszínekre, például egy lebontásra ítélt házhoz azbesztvizsgálat miatt, vagy az éttermekbe, ahol a Top-Higiénia minősítést végzi el.
Ezúttal a laboratórium egy marketingversenyen járt. Egészen pontosan a laboratórium által létrehozott és működtetett, Laborkaland Online elnevezésű kémiaverseny mérettette meg magét azon a rendkívül rangos, hazai versenyen, amelyen tavaly éppen a Laboratorium.hu weboldal is indult és szerzett aranyérmet a kategóriájában.
Mi is az a tartalommarketing?
A Kreatív szaklap immár harmadik alkalommal hirdette meg a versenyét, amelyre az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait várták. A CMA 2016 verseny célja, hogy olyan médiamegoldásokat díjazzon, amelyek kreatívan oldják meg a hirdetői igényeket, és mindeközben minőségi tartalmat kínálnak a fogyasztóknak.
Így sem a hirdető, sem a médium, sem pedig a közönség érdekei nem szenvednek csorbát. Tartalomalapú marketingmegoldás alatt a szervezők olyan kommunikációt értenek, amely az üzenetet valamiféle tartalmi megoldás segítségével kívánja eljuttatni a fogyasztók (olvasók, nézők, hallgatók, befogadók, felhasználók) felé.
A Laborkaland Online az első, mindenki számára hozzáférhető internetes kémiaverseny, amelynek feladatait a független laboratórium munkatársai a mindennapi életből vették. Nem zseni kémikusok képzőhelye, hanem olyan diákok fóruma, akiket érdekel, hogyan működik a világ. A Laborkaland Online célja a kémia népszerűsítése, minél több diák bevonása a versenybe, az esélyegyenlőség megvalósítása.
A novembertől április végéig tartó verseny során az erre a célra létrehozott a Laborkaland.hu weboldalon kellett elvégezni a feladatokat, ide kellett feltölteni az otthoni kísérletek dokumentációját is. A fődíj: kalandozás egy igazi vizsgálólaboratóriumban, illetve kísérletezés a verseny szakmai partnere, a Csodák Palotája legújabb bemutatótermében, a Csopa Playbarban.
A Laborkaland Online nemrég ért véget, az eredményekről itt olvashat érdekes cikket.
Ez a közhasznú kezdeményezés egyre fontosabb szerepet tölt be a hazai kémiaoktatásban, diákok ezreit mozgatja meg évente. Az értékközvetítést, az oktatás támogatását, a kémia népszerűsítését célul kitűző programot az egyik legrangosabb hazai marketingversenyen jutalmazták.
A CMA-ra az idén nagyon sokan, közel százan nyújtottak be pályázatot. A legtöbb díjazottól eltérően a Laborkaland Online-t nem külsős, professzionális médiaügynökségre bízták, hanem maguk bonyolították le a honlaptervezéstől a feladatok összeállításán át az interaktív oktatónapig, illetve a sajtókommunikációig.
A Laborkalandról itt olvashat további cikkeket.
Az online kémiaverseny honlapját pedig ide kattintva nézheti meg.